pátek 10. srpna 2012

Den první (10. července 2012) - cesta lůžkovým vlakem



lůžkové kupé
Ráno v 5:42 vyrážíme vlakem EC Avala směr Bělehrad z pražského hlavního nádraží v sestavě: Jára a Ifka. Do vlaku nastupujeme s jistými obavami, jak bude náš "slavný" lůžkový vůz vypadat. Na internetu člověk potká různé odstrašující ukázky lůžek. My máme ale štěstí, našich 550 Kč za místenku se zdá být dobrou investicí. Dokonce má náš vůz i příjemného stevarda. Vzhledem k tomu, že máme celé kupé jen pro sebe, je cestování docela pohodlné. Umyvadlo hned vedle postele, případně sprchový kout spolu se záchodem na konci vagonu. K dispozici chlazený Gambrinus za 33 Kč a různé šnapsy.

Hraniční přechod Subotica





Z ČR jedeme směr Slovensko, kterým projedeme během 2 hodin, následuje krátká zastávka v Budapešti na nádraží Keleti, a pak zbývá jen dostat razítko do pasu při vstupu do Srbska přes hraniční přechod Subotica, kde české vagony 2 hodiny čekají na připojení k vlaku Panonija, který už směřuje přímo k moři do Baru v Černé Hoře. Necháme si tedy zamknout od stevarda kupé a přestávku využíváme k návštěvě centra města, které je kousek od nádraží a ke všemu není vůbec ošklivé. Během večera se už nic zajímavého neodehrává, kromě dvouhodinového hledání mašiny, která by byla kompatibilní s naším relativně moderním lůžkovým vagonem tak, aby fungovala elektřina a hlavně vakuový záchod. Záchod samozřejmě následující část cesty už nikdy funkční nebude a proto musíme chodit do vedlejšího vagonu na klasický “nepoužívat, pokud je vlak ve stanici”.

Žádné komentáře:

Okomentovat